אנדומטריוזיס – מה זה ואיך מטפלים?

בכל פעם שהווסת מגיעה מתלווים אליה כאבים חזקים מאוד? עלייך לדעת כי יכול להיות שמדובר על אנדומטריוזיס. אומנם לא הרבה נשים מכירות את הבעיה הזאת, אך מדובר על בעיה שכיחה. בעיה שפוקדת 10 אחוז מכלל הנשים בישראל ובעולם כולו. המשמעות היא שיש סיכוי סביר לגמרי שגם את תסבלי מהבעיה הזאת. אז מה את צריכה לדעת על אנדומטריוזיס? איך תוכלי לטפל בבעיה הזאת? הכנו לך את כל מה שאת צריכה לדעת. כך תוכלי להביא את עצמך למצב שבו את מטפלת במצב בדיוק כמו שצריך. יכול להיות שבפעם הבאה הווסת תגיע, היא כבר לא תגיע עם כאבים בלתי נסבלים.

מהם התסמינים של אנדומטריוזיס?

כל אישה יודעת כי המחזור החודשי מגיע עם כאבים כאלה ואחרים. אך ברגע שהכאבים עוברים את הרף הסביר ככל הנראה מדובר על עניין קצת יותר רציני. כל אישה יודעת פחות או יותר מהם כאבים רגילים ומה הם כאבים בלתי נסבלים. בנוסף תסמינים נוספים הם כאבים בעת קיום יחסי מין, חוסר נעימות בעת מתן שתן, דימום וסתי ארוך ומתמשך בהשוואה לבדרך כלל. התסמינים האלה הם ללא ספק התסמינים הבולטים ביותר של אנדומטריוזיס.

כיצד מאבחנים אנדומטריוזיס?

התיאור של האישה הוא ללא ספק מהפרמטרים החשובים ביותר לאבחון מדויק. אם האישה מדווחת על מספר סמפטומים שונים, רופא הנשים יפנה אותה לרופא מומחה. הרופא המומחה עורך בדיקה מקיפה ויסודית שמטרה להבין את הסיבה לסימפטומים השונים. לרוב הבדיקה כוללת בדיקה גופנית לצד בדיקת אולטרסאונד גינקולוגי. הרופא מבחינתו אמור להשתמש בכל הכלים שעומדים לרשותו על מנת לאבחן את המצב. המטרה היא לאבחן את המצב מוקדם ככל האפשר כדי שיהיה אפשר להעניק את הטיפול ההולם.

כיצד נהוג לטפל בבעיה זו?

הרפואה הקונבנציונלית דוגלת במתן תרופות שונות שאמורות להרגיע את הכאבים. אך בפועל התרופות האלה מתקשות מאוד לטפל בבעיה מהבסיס שלה. כאשר מתמודדים עם מצב שכזה, חשוב מאוד לטפל בו מהשורש על מנת להשיג מענה אפקטיבי. יוסי פתאל מומחה ברפואה הסינית בפוריות נשים מציע שיטה קצת אחרת. דיקור סיני לצורך התמודדות עם הכאב ופתרון הבעיה מהשורש שלה. הדיקור הסיני מאפשר לאזן את הגוף, ומביא לזרימה טובה יותר של הדם לאזורים שונים. במקרה כזה תוכלו לראות איך הכאבים נעלמים והמצב משתפר באופן ניכר. כך תוכלו לפתוח דף חדש שבו המחזור לא יגיע עם כאבים שלא תוכלו לסבול אותם.