טיפול בדורבן בכף הרגל

העקב כואב? אולי אתם סובלים מדורבן כף הרגל

הסטטיסטיקות מראות כי אחד לעשרה אנשים יסבול מתופעה זו. אז מה זה בכלל דורבן כף הרגל וכיצד מטפלים בו, במאמר הבא

דורבן כף הרגל- מה זה אומר?

דלקת בחלקו התחתון של עקב כף הרגל, המכונה כ'דורבן', היא אחת הסיבות השכיחות לתלונות על כאב באזור זה. בתחתית כף הרגל מצויה רצועה המכונה חיתולית, אשר תפקידה לקשר בין עקב כף הרגל יחד עם האצבעות, וכן לספק לה תמיכה באזור הקשת. 

כאשר רקמת הרצועה נפגעת מסיבות שונות ובעיקר מעומס רב, מצב בו מופיעה דלקת וכאב, אינו מפתיע. 

דורבן כף הרגל- דרכי טיפול

הטיפול בדורבן בכף הרגל הינו רחב ומשתנה בהתאם למצב מטופל. להלן כמה דוגמאות לסוגי טיפול נפוצים מגוון סוגי הטיפול הקיימים:

טיפולים ביתיים

הטיפול הביתי מתייחס יותר להקלה על הכאב, ופחות לטיפול שורשי. כמדברים על טיפולים בייתים, ראשית יש לקחת פסק זמן ממרוץ החיים כולל פעילות גופנית, ופשוט לנוח. הניחו קר על עקב כף הרגל כמה פעמים ביום, כך תפחיתו את הנפיחות הקיימת. באשר לכאבים, תרופות נוגדות דלקת יכולות להיות פתרון מצוין וזמין. 

גלי הלם

השימוש בגלי הלם בטיפול בדורבן בכף הרגל עושה שימוש בגלי קול המסייעים בשבירת מצב הדלקת. במרבית המקרים טיפול זה מלווה לטיפול או כמה אחרים ואינו נעשה לבדו. 

עם כל הכבוד למנוחה, הפיזיותרפיה לא יוצאת מהתמונה!

אם מצבכם אינו חמור כל כך, תרגילי פיזיותרפיה לא יסבו לכם נזק, אלא במקסימום תועלת. זכרו, טיפול זה דורש אחריות ומשמעת עצמית אישית התלויות בכם. 

ניתוח

כאשר מצב הדורבן חמור והכאב אינו מרפה למשך זמן ארוך, ניתוח הופך לאופציה רלוונטית. במהלך הניתוח, יסיר המנתח את הרצועה שניזוקה, דבר שיצמצם את המתח המצוי, אך זכרו, גם לכך סיכונים מול סיכויים. רוצים יותר סיכוי מסיכון? פנו לפודיאטור מקצועי ובעל ניסיון, כי על בריאות, ובפרט כאשר מדובר בכף הרגל שלכם…לא מתפשרים!

טיפולים אלטרנטיבים

שוק הטיפולים האלטרנטיבים לא פסח גם על תופעת הדורבן בכף הרגל. מבין טיפולים אלה ניתן למנות: דיקור סיני, רפלקסולוגיה, טווינא, שיאצו ועוד'

גם כאן, במרבית המקרים, טיפולים אלה מלווים לשיטת טיפול נוספת ואינם נעשים לבדם במקרי דורבן בכף הרגל, , וזאת בכדי להגיע למקסימום יעילות טיפולית, להקל את הכאב, לפתור את הבעיה מהשורש ולשוב אל שגרת חיים תקינה ומלאה בעשייה.