למה חשוב לעשות ניתוח קטרקט

סובלים מקטרקט?

ההתלבטות מטרידה אתכם?

כל הסיבות לעשות ניתוח קטרקט, במאמר הבא

קטרקט

כאשר עדשת העין נעשית עכורה, איכות הראייה יורדת- תופעה המכונה בספרות הרפואית, 'קטרקט'.

באופן טבעי, צבעה של עדשת עין אנושית הינו שקוף, כזה המאפשר לקרני האור לחדור דרכיה אל העין באין מפריע, אך כאשר נוצרת עכירות בעדשת העין, נוצר קושי במעבר תקין של קרני האור, הגורם לקליטת תמונה באופן מעורפל או מטושטש. 

לקטרקט סיבות רבות כמו סכרת, תופעות לאחר נטילת תרופות מסוימות, חבלה בעין ועוד. אך הסיבה העיקרית להיווצרותו היא התבגרותו של האדם. 

סימני קטרקט נוטים להופיע מעל גיל 50, לרוב בשתי העיניים, כאשר הסטטיסטיקות מראות כי 40%-60% מהאוכלוסייה המבוגרת בישראל סובלים מתסמינו של הקטרקט. 

קצב התפתחות הקטרקט שונה בין אדם אחד למשנהו, ואף עשוי תחילה להופיע רק בעין אחת ובהמשך לעבור גם אל העין השנייה. 

אבחון קטרקט

הגורם הרשאי לאבחן קטרקט הוא רופא עיניים. תהליך אבחון הקטרקט הוא קליני ופשוט יחסית ומתבצע באמצעות מנורת סדק. 

טרם תחילת האבחון יעשה שימוש בטיפות עיניים ייעודיות לצורך הרחבת האישונים כדי שהרופא יוכל לבדוק את מצבה של עדשת עין המטופל ולאמוד את מידת עכירותה. 

ניתוח קטרקט- כל הסיבות

תפקוד תקין 

תפקוד תקין הוא מושג כוללני הכולל הן תפקוד בבית והן תפקוד מחוץ לבית. בכדי לתפקד, וכמעט בכל תחום או נושא, נדרשת ראייה, ולא סתם ראייה, אלא כזו תקינה המאפשרת הבחנה מדויקת. כשהראייה אינה במאה אחוז, התפקוד עלול לרדת משמעותית עד כדי שיבוש שגרת חייו של האדם. 

תחושת ביטחון

תחושת ביטחון הכרחית מאוד לכל אדם בכל גיל, ובפרט בעת ביצוע פעולות הכרוכות בסיכונים, כנהיגה למשל. נהיגה בטוחה דורשת ראייה תקינה, הבחנה בצבעי הרמזור, עצירה מבעוד מאוד כאשר מבחינים בהולך רגל החוצה את הכביש, התמודדות בתנאי אור חלשים ועוד, וכאשר הראייה אינה תקינה, הסיכונים במהלך הנהיגה עלולים להיות קרובים מתמיד. 

כדי שלא תוותרו על התחביבים שלכם

גם תחביבים כמשחק גולף, סקי או כל דבר אחר דורשים ראייה נורמאלית כדי לשחק כראוי, לנצח ולחוש תחושת סיפוק, מנגד, היעדר ראייה תקינה עלול לגרום לאנשים רבים לזנוח את התחביבים המספקים להם אושר והנאה הנחוצים בחיים. 

סיכוי מול סיכון

כאשר משווים את סיכויי הצלחת הניתוח אל מול הסיכונים העלולים להיות ניתן לומר כי מרביתם המוחלט של ניתוחי הקטרקט מסתיימים בהצלחה ומאפשרים למטופל לשוב אל שגרת חייו כאחד האדם. כמובן שככל שהרופא המטפל יהיה מקצועי יותר כד"ר ירון פינקלמן, הסיכוי אל מול הסיכון יעלה יותר.