למי מיועדים השתלות שיניים

ניתן להשתמש בהם כדי להחליף שן בודדת, מספר שיניים או את כל הלסת העליונה ו/או התחתונה. ניתן להשתמש בהם כדי להחליף שן חסרה בודדת, כך שאין צורך בגשרים או תותבות חלקיות.

מאחר שהשתלים ממוקמים בעצם הלסת

הם עוזרים לשמור על מלאות הפנים והסגלגלה על ידי החזקת העצם התומכת כמו שורש של שן טבעית. אחד היתרונות העיקריים של השתלות על פני אפשרויות אחרות להחלפת שיניים הוא שהם מונעים את המראה השקוע הקשור בשיניים חסרות.

אם רק השיניים נפגעות, לרוב ניתן להסירן מהשתל ולהחליפן. במקרים מסוימים, כאשר יש מספיק רקמת עצם, ניתן להסיר את השן הפגועה, ולאחר מכן לבצע ניתוח התקנת שתלים במקביל.

במצב בו צריך לשים את השתל בלסת העליונה (הלסת העליונה) באזור האחורי או האחורי

לפעמים כמות העצם הזמינה עלולה להיות מוגבלת על ידי נוכחות הסינוס המקסילרי (האוויר- מילא חלל בעצמות הפנים). המנתח שלך עשוי להזדקק להגדלת סינוס – הליך להרמת החלק התחתון של הסינוסים כדי לאפשר ליותר עצם להתפתח כך שהשתל יוכל להצליח. אם אין עצם להנחת השתל, ייתכן שיידרשו הליכי השתלת עצם וחניכיים, מה שעלול לייקר את עלות הטיפול.

אפשרויות אחרות להחלפת שיניים

כגון גשרים דנטליים, עשויות להיות זולות יותר. רופא השיניים שלך יכול להמליץ על שתלים לתיקון גשרים ושחזורים קבועים או נשלפים. מכיוון שהשתל הוא קבוע, אין צורך להשתמש בדבק, כמו דבק כדי להחזיק את התותבת במקומה. יתרה מכך, בניגוד לגשר בו על הספק להסיר חלק מהשיניים הסמוכות, כל השיניים הבריאות נשארות שלמות.
למידע מורחב אודות השתלות שיניים מחירים יש לגשת לאתר dental-clinics.co.il
למידע מורחב על למי מיועדים השתלות שיניים והשתלות שיניים באשדוד יש לגשת לאתר dental-clinics.co.il

צוות השיניים שלך צריך לתת לך עצות מפורטות כיצד לטפל בשתלים שלך. צוות רופא השיניים שלך יגיד לך כיצד לטפל בשתל שלך.

בשבוע הראשון לאחר הנחת השתל, תקבל אנטיביוטיקה, ותסתמך בעיקר על משככי כאבים ללא מרשם כמו איבופרופן לכל כאב שיש לך. תהליך הריפוי של גוף השתל יכול להימשך מספר חודשים או יותר, ובמהלכם בדרך כלל מניחים תמיכה זמנית במקום השן.

לאחר השתלת השתל

עליך להקפיד בקפידה על היגיינת הפה שלך ולבקר את רופא השיניים באופן קבוע. סוג זה של שתל מוחדר לעצם הלסת כשורש השן ומחזיק את הכתר במקומו. למרות שסוג זה של שתל משמש לעתים רחוקות, זוהי אופציה עבור אנשים שאינם יכולים עוד ללבוש שיניים תותבות מסורתיות. הוא משתמש בשתלי מתכת קלים שעוצבו במיוחד המתאימים היטב לעצמות קיימות.

הנחת שתל היא לרוב קלה יותר מאשר עקירת שן ובדרך כלל נעשית באמצעות הרדמה מקומית פשוטה. אם השתל שלך רופף או כואב, הודע מיד לרופא השיניים שלך.

החלפת שן אבודה בשתל דנטלי יכולה לשפר משמעותית את איכות החיים והבריאות של המטופלים

ניתוח שתלים יכול להוות אלטרנטיבה טובה לתותבות או גשרים שאינם מתאימים זה לזה, ויכול להציע אפשרות כאשר היעדר שורשי שיניים טבעיים אינו מאפשר ייצור של שיניים תותבות או החלפות שיניים גשר. ניתוח שתלים הוא הליך בו מחליפים את שורשי השיניים בפינים מתכתיים הדומים לברגים, ומחליפים שיניים פגומות או חסרות בשיניים מלאכותיות שנראות ומתפקדות בדיוק כמו אלה האמיתיות.

שתלים דנטליים הם שורשי שיניים מלאכותיים המשמשים לשחזור שן חסרה אחת או יותר

עוזרים לעצור או למנוע אובדן עצם בלסת. השתלות שיניים מרובות – אם חסרות מספר שיניים, ניתן להחליף אותן במספר שתלים דנטליים. ניתן להחליף כל מספר שיניים בשתלים, משן אחת ועד סט שלם.

אם חסרה לך שן אחת, תזדקק לשתל כדי לתמוך בה. אם חסר לך מספר מסוים של שיניים והן קרובות זו לזו, עדיין תוכל לבצע שתל אחד לכל שן. אם יש לך שתל להחלפת שן בודדת, אין צורך לקצץ שיניים משני הצדדים.

לחלופין, רופא השיניים יכול לייצר גשר שיתאים לתותבת שהושתלה בהצלחה. את רוב השיניים המחוברות לשתלים ניתן להחדיר ולהוציא רק רופא שיניים.

למעשה

השתלים נמצאים בשימוש נפוץ יותר בחולים המרכיבים תותבות מלאות או חלקיות. ייתכן שניתן יהיה להכניס שתלים מתחת לתותבות קיימות כדי לעזור להם לייצב ולתמוך באותן תותבות. זה יכול להיעשות רק אם התותבת הנוכחית הייתה במצב מושלם.

אם הוצבו שחזורים זמניים ליד שתלים, חשוב לנקות אותם באותו אופן כמו השיניים הטבעיות שלך כדי להבטיח את הריפוי והאיחוי הטובים ביותר האפשריים.

שישה חודשים לאחר ההחלמה

רופא השיניים יפתח את השתל ויחבר את הגדם (המכיל כתר או תחליף שן). לאחר מספר שבועות תחזור למקם על השתל את החיזוק הקבוע (המחבר) והשן. תקופת ההמתנה היא 3 עד 6 חודשים לפני שילוב השתל עם עצם הלסת ויוצר בסיס מוצק לשן החלופית. את תהליך החלפת השיניים נתחיל בייעוץ השתלות חינם.

המנתח או רופא השיניים יקבעו גם ביקורי מעקב כדי לפקח על השתלים ולבדוק את בריאות השיניים והחניכיים. מטופלים אחרים יכולים לעבור שתלים ושיניים בביקור אחד.

המנתחים ישימו ארבעה שתלים ולאחר מכן יקבעו את כל קשת השיניים, ויתנו להליך שם (כל השיניים, רק ארבעה שתלים). עבור השתלת שן אחת, רופא השיניים שלך יכין עבורך שן חדשה, הנקראת כתר שיניים.

מנתח הלסת שלך יפתח את השתלים ויצמיד סיכות קטנות המשמשות כמחזיקות לשיניים המלאכותיות שלך

שתוכננו במיוחד על ידי רופא שיניים מיומן בטכניקות שיקום. שתלים מוחדרים בניתוח לעצם הלסת כדי להחליף שורש שן חסר אחד או יותר ולספק תמיכה חזקה ובטוחה לשיניים המוחלפות.

ניתוח השתלות מבוצע במרפאת שיניים או בבית חולים, בהתאם לגורמים רבים. רוב ההליכים הכירורגיים הם מהירים (פחות משעה), וחוסר תחושה מתרחש בהרדמה מקומית (בדומה להליכים דנטליים אחרים).

השתלה דו-שלבית

ההליך הדו-שלבי כולל ניתוח להנחת שתל בעצם הלסת ותפירה (תפירה) של רקמת החניכיים. גופו של שתל דנטלי מוחדר בניתוח לעצם הלסת במקום לשורש השן. נקודת ההשתלה הדנטלית מחוברת בדרך כלל לגוף השתל באמצעות בורג שמירה על העזר ונמשכת דרך החניכיים לתוך חלל הפה כדי לתמוך בשיניים המלאכותיות המחוברות.

אם אתה מתבייש בשיניים חסרות

לובש שיניים תותבות לא נוחות, או לא רוצה להסיר מבנה שיניים טוב כדי ליצור גשר, דבר עם רופא השיניים שלך כדי לראות אם השתלות שיניים מתאימות לך. מטופלים המקבלים שתלים דנטליים חייבים להיות בריאים, לחיות אורח חיים בריא וחניכיים בריאים, להחזיק ברקמת עצם מספקת כדי לתמוך בשתלים ולהקפיד על היגיינת פה מעולה ולבקר את רופא השיניים באופן קבוע.