ניתוח חזה כללית

מבוא לניתוחי חזה

ניתוח חזה הוא מומחיות כירורגית העוסקת בחזה ובאיברים הכלולים בו.

מנתח החזה הוא מומחה בניתוחי לב וחזה, וידוע גם כמנתח לב חזה או מנתח לב. רופא חזה מתמחה בהליכים המערבים את איברי בית החזה, כולל ריאות, לב, ושט וקנה הנשימה. מנתחי בית החזה עשויים להתמודד גם עם בעיות פחות שכיחות כמו גידולים של דופן החזה או הצדר, פגמים מולדים של הלב או כלי דם גדולים, טראומה למבנים אלה ובעיות נלוות אחרות.

חזה הוא חתך לתוך חלל הצדר (הרווח שבין הריאות) אשר יכול להתבצע על ידי גישות כירורגיות שונות כולל סטרנוטומיה חציונית (עצם החזה), מיני חזה (דרך אחד משמונה מרווחים בין-צלעי), גישה תת-קסיפואידית (דרך xiphoid) תהליך) או ניתוח חזה בסיוע וידאו

מדיאסטינוסקופיה

ניתוח חזה הוא סוג של ניתוח שנעשה בחזה.

מדיאסטינוסקופיה היא הליך כירורגי שבו מנתח בוחן את המרווח בין הריאות לדופן החזה.

ההליך עשוי להתבצע כדי לאבחן או לטפל במצבים כגון סרטן ריאות, לימפומה או שחפת.

זה עשוי לשמש גם לבדיקת חלקים אחרים של דופן החזה כגון עצמות, שרירים, עצבים וכלי דם.

ניתוח בית החזה הוא מומחיות כירורגית העוסקת בחזה ובאיברים בבית החזה, כגון הריאות, הלב והוושט. מדיאסטינוסקופיה היא הליך כירורגי המאפשר בדיקה של רקמות במדיאסטינום.

ההליך מתבצע על ידי ביצוע חתך ממש מתחת לעצם החזה ולאחר מכן החדרת היקף צר לחתך זה כדי לראות רקמות אלו. זה עשוי לכלול גם הסרה של רקמה או נוזל מאזור זה.

מדיאסטינוסקופיה יכולה לשמש לאבחון סרטן ריאות או מצבים אחרים המשפיעים על אזור זה בגוף.

Thoracotomy

ניתוח חזה יכול להיעשות בשתי דרכים: חזה וחזה. כריתת חזה נעשית בדרך כלל כדי להסיר גידול או כדי לתקן פגם. המנתח מבצע חתך בחזה ומסיר את הריאות, הלב ואיברים אחרים לפי הצורך.

Thoracoscopy נעשית עם צינור דק המוכנס לתוך החזה. מכשירי הניתוח מוחדרים דרך הצינורית כך שניתן להשתמש בהם לביצוע מגוון הליכים, כולל הסרת גידולים או תיקון פגמים בריאות, לב או ושט.

Thoracotomy הוא הליך כירורגי שבו נעשה חתך בדופן החזה ופותחים את כלוב הצלעות כדי לחשוף את חלל בית החזה. ההליך עשוי להיעשות למטרות אבחון או טיפוליות.

ניתן לבצע כריתת חזה כדי לגשת ללב, לריאות או לוושט. זה עשוי להתבצע גם כדי לנקז דם או נוזלים מחלל הצדר, כדי להסיר אונת ריאה, צלע או רקמה אחרת מדופן החזה. תורקוטומיה משמשת לרוב כחלק מניתוח לב פתוח בעת הסרת חסימה כגון גידול על מנת להחזיר את זרימת הדם דרך הלב. ניתן להשתמש בו גם במהלך ניתוח מעקף לב אם יש בעיות במסתמי הלב שמונעות את זרימת הדם דרכם.

היתרונות של הליך זה כוללים:

-חשיפה של כל תחומי העניין

-יכול לקבל דגימות לביופסיה

-הוסרו גידולים

-צינור החזה מוכנס לחלל הצדר
עבור עוד פרטים מורחבים בתחום של https://beautynow.co.il/%d7%a0%d7%99%d7%aa%d7%95%d7%97%d7%99-%d7%97%d7%96%d7%94-%d7%90%d7%a1%d7%aa%d7%98%d7%99%d7%99%d7%9d/ וניתוח חזה כללית נא לגלוש לאתר beautynow.co.il

כריתת ריאות

כריתת ריאות היא הליך כירורגי להסרת ריאה חולה. זה עשוי להיקרא גם כריתת אונה או דלקת ריאות.

שתי האינדיקציות הנפוצות ביותר לכריתת ריאות הן:

– סרטן ריאות שהתפשט לריאה השנייה

– סרטן ריאות שלא ניתן לטפל בניתוח בלבד.

ניתוח חזה הוא הליך כירורגי של הסרת ריאה או שתי הריאות. כריתת ריאות היא סוג של ניתוח בית החזה.

כריתת ריאות הן פרוצדורות כירורגיות המסירות חלק מריאה אחת או כולה, לרוב על מנת לטפל בסרטן. הסוג הנפוץ ביותר של כריתת ריאות הוא הסרת אונה (כריתת ריאות אונה), אשר מסירה חלק מהריאה אך לא את כולה. כריתת אונה יכולה להיעשות באמצעות חתך פתוח, שבו החזה נפתח והריאה מוסרת, או על ידי תורקוסקופיה, שבה מבצעים חתכים קטנים ומחדירים דרכם מכשירים כדי להסיר את האונה.

כריתת ריאות מבוצעת לעתים קרובות כאשר אנשים סובלים מסרטן ריאות, אמפיזמה, אסטמה קשה או מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD).

כריתת אונה

ניתוח חזה הוא הליך כירורגי הכולל את החזה. זה יכול להיעשות ממגוון סיבות, כולל סרטן, טראומה ומחלות כרוניות.

כריתת אונה היא סוג של ניתוח בית החזה שבו מסירים את הריאה מצד אחד של בית החזה. המנתח עשוי להסיר את האונה (צידי) הריאה כולה או חלק ממנה וחלק מהרקמות הסובבות אותה, בלוטות הלימפה וכלי הדם.

כריתת אונה היא סוג של ניתוח שמסיר את כל השד ואת צינורות החלב. ההליך יכול להיעשות באמצעות חתך סביב העטרה או דרך בית השחי.

הסיבות הנפוצות ביותר לכריתת אונה הן סרטן, גושים שפירים גדולים (לא סרטניים), או ציסטות נרחבות.

כריתת אונה היא סוג של ניתוח שמסיר את כל רקמת השד ותעלות החלב. זה יכול להיעשות דרך חתך סביב העטרה או דרך בית השחי. הסיבות הנפוצות ביותר לכריתת אונה הן סרטן, גושים שפירים גדולים או ציסטות נרחבות ברקמת השד.

כריתת ריאות

ניתוח בית החזה הוא מומחיות כירורגית העוסקת בחזה ובריאות. זה יכול לכלול כל דבר מהסרת גידולים ועד לתיקון רקמת ריאה פגומה.

כריתת ריאות היא הליך כירורגי שבו מסירים את כל הריאה, לרוב עקב סרטן.

כריתת ריאות היא הליך כירורגי שבו מסירים אונה של הריאה.

הניתוח יכול להתבצע מסיבות שונות, כמו הסרת רקמה סרטנית או טיפול באמפיזמה. זה יכול להתבצע גם כחלק מניתוח בית החזה, כמו למשל כאשר יש צורך להסיר את הריאה עקב פציעה.

כריתת ריאות מסירה אונה אחת של הריאה ומשאירה את האונה השנייה שלמה. ההליך יכול להיות פתוח או סגור. בהליך פתוח, מבצעים חתך בחזה והצלעות פרושות זו מזו כדי שהמנתחים יוכלו לגשת לריאות.

בהליך סגור, מנתחים מבצעים חתכים קטנים בדופן החזה ומחדירים מכשירים דרך הפתחים הללו כדי להסיר חלק מאונה ריאה אחת מבלי לחתוך את חלל החזה.