מטבעות קריפטוגרפיים ודיגיטליים

בעקבות ההצלחה של מטבעות קריפטוגרפיים מבוזרים כמו ביטקוין ואת'רום, שאינם מנוהלים על ידי רשות מרכזית, ממשלות ובנקים מרכזיים ברחבי העולם בוחנים את האפשרות ליצור מה שמכונה בדרך כלל מטבעות בנקים מרכזיים דיגיטליים. ה- ECB ובנק אנגליה בודקים האם מדובר בסך הכל בבנקים המשמשים כמתווכים בין חשבונות מטבע דיגיטלי. ביטקוין, את'ריום ושאר מטבעות קריפטוגרפיים שקיימים רק בצורה אלקטרונית הובילו בנקים מרכזיים גלובליים לבדוק כיצד יכול לעבוד "מטבע דיגיטלי" לאומי.

מטבע בנקים מרכזיים דיגיטליים

או CBDC, יונפק ובפיקוח של הבנקים המרכזיים במדינה. מטבע דיגיטלי מוסדר יכול להיות נקוב במטבעות ריבוניים ומונפק על ידי "הבנק המרכזי" של המדינה, בכפוף לאותם כללים ותקנות כמו מטבע ריבוני. מכיוון שמטבעות קריפטוגרפיים הם וירטואליים ואינם מאוחסנים במסד נתונים מרכזי, אובדן או הרס של כונן קשיח יכול למחוק את הקרדיט של מטבע קריפטוגרפי דיגיטלי אם אין עותק גיבוי של המפתח הפרטי. לא ניתן להשפיע על אספקת המטבעות הקריפטוגרפיים על ידי ממשלות או בנקים מרכזיים, שכן ההיצע מוגדר בפרוטוקול הבסיסי של כל מטבע קריפטוגרפי.

כדי להימנע מצרות, עליך להשתמש רק בביטקוין, את'ריום, ליטקוין, ביטקוין מזומנים ומטבעות דיגיטליים אחרים. גרטנר ממליץ להמיר את המטבע הקריפטוגרפי לקריפטוקי המאוחסן בארנק קר, כמו למשל ארנק ביטקוין.

צורת המטבע המסורתית מוגדרת על ידי האובייקט הפיזי בו

הוא קיים – כסף נייר המגובה בזהב, למשל – אך המטבע הקריפטוגרפי הוא דיגיטלי. זה מה שמייחד את המטבעות הדיגיטליים מכיוון שהם לעולם לא לובשים צורה פיזית. ארנק בקריפטוורלד הוא מקום לאחסון מטבעות דיגיטליים, ממש כמו המזומנים או הכרטיסים שאתה נושא בארנקך או בחשבונך ברוב חשבונות הבנק האמריקאים.

בעוד שמטבעות דיגיטליים הם פרוטוקולים המאפשרים דיגיטציה של נתונים וכסף

מטבעות קריפטוגרפיים הם גם הכלים המשמשים להקלת פשע, בין אם מדובר בהונאה, הלבנת הון או סחיטה. טכנולוגיית הקריפטוגרפיה משמשת לאבטחת העסקאות השונות ברשת ובקרת ייצור יחידות מטבע חדשות. עסקאות, נתונים ופנקסים מוצפנים באמצעות הצפנה, ולכן הם מכונים "מטבעות קריפטוגרפיים".

אם כבר מדברים על הגנת נתונים

זה סביר להעלות את נושא ההגנה על המידע ואבטחת הנתונים בהקשר של מטבעות דיגיטליים וכסף דיגיטלי. במאמר זה נחקור את השימוש בקריפטוגרפיה במטבעות דיגיטליים כדי לקבוע את השלכות הביטחון והפרטיות של ביטקוין, את'ריום, ביטקוין מזומנים ושאר מטבעות קריפטוגרפיים.

איור 2 משווה מטבעות קריפטוגרפיים למטבעות פיאט שהונפקו על ידי בנקים מרכזיים. בניגוד לארגון המבוזר של מטבעות קריפטוגרפיים, אין בנק מרכזי השולט או מרכז את כספי פיאט.

הרעיון

הוא שיהיה צורה דיגיטלית של כסף פיאט שיכול לשמש כמטבע חוקי ולהפיק את הבנק המרכזי במדינה. מטבעות דיגיטליים מונפקים על ידי בנקים מרכזיים להעברת כספים ברחבי העולם, בעוד שמטבעות קריפטוגרפיים מאפשרים העברות פיננסיות גלובליות ללא מוסדות מתווכים. המפתח לשמירה על הריבונות הפיננסית של מטבע החוץ הוא היכולת להנפיק מטבעות דיגיטליים באותו אופן כמו הבנקים המרכזיים – מטבעות מונפקים.

יתר על כן

הרשויות הלאומיות הביאו לייעוד מטבעות קריפטוגרפיים כ"נכסים דיגיטליים "ולא כמטבעות. מטבעות דיגיטליים עם פנקסים, הכוללים את כל העסקאות, מציעים מעט הגנה מפני מטבעות הנתמכים על ידי הממשלה כמו הדולר האמריקני. הם נשלטים גם על ידי בנק מרכזי, ולא ממשלה לאומית, ואינם מציעים שום הגנה מפני גניבה, הונאה או צורות אחרות של שחיתות.

מטבעות קריפטוגרפיים משתמשים במערכת הצפנה (הצפנת AKA)

כדי לשלוט בייצור מטבעות ולאמת עסקאות. מטבעות קריפטוגרפיים הם כל צורות של מטבע דיגיטלי או וירטואלי המסתמכים על אלגוריתם הצפנה מורכב ביותר המשתמש בשילוב של אלגוריתמים הצפנתיים כגון SHA-1, SHA2 ו- SHA3.

המטבע הדיגיטלי הראשון והפופולרי ביותר הוא מה שמכונה ביטקוין, מילה שמייצגת מטבעות דיגיטליים. הבסיס הוא אחד המטבעות הדיגיטליים המפורסמים בעולם, ביטקוין.

מטבע קריפטוגרפי

הוא מטבע דיגיטלי או וירטואלי שמובטח על ידי ההצפנה שלו, מה שהופך אותו כמעט בלתי אפשרי לזייף או להכפיל כסף. זה מכונה בדרך כלל "כסף דיגיטלי" או "מזומן סייבר" מכיוון שהוא בבעלותו וניתן לבזבז אותו רק עם ארנק אלקטרוני או רשת מחוברת ספציפית. קריפטוגרפיה יכולה להיחשב אמצעי להחלפת מידע דיגיטלי והיא מדיום דומה לזה של כרטיסי אשראי וחיוב או אמצעי תקשורת אחרים כמו דואר אלקטרוני או מדיה חברתית.

מטבע וירטואלי

הוא מטבע דיגיטלי לא מוסדר שאינו מונפק או נשלט על ידי בנק מרכזי. הוא נחשב לקהילה מקוונת בלעדית של מפתחים ומהווה סוג של כסף דיגיטלי, בדומה לכרטיסי אשראי או חיוב. מטבעות דיגיטליים אינם נתמכים על ידי בנקים מרכזיים או ממשלות באותו אופן כמו כסף פיזי כמו זהב, כסף או פלטינה.